TDC: Måling af kundetilfredshed
Metode: ViewsCast

femina_web.jpg

"Ipsos er en meget vigtig sparringspartner for os, når vi udvikler vores kundemålingsprogrammer. Ipsos brænder både for at udvikle deres tilgang til markedsanalyse og for at levere rigtigt første gang."

 

- Søren Smit, Director of Customer Experience, TDC

Udfordringen

TDC vil have Danmarks mest tilfredse kunder. Med 10.000 medarbejdere og over 3,5 mio. opkald om året er TDC’s call centre blandt landets største. Dette kræver et skræddersyet system, der kan monitorere, hvor tilfredse kunderne er med kontakten med TDC’s medarbejdere og sikre, at TDC får relevant feedback.    

Analysen

For at løse denne udfordring har vi implementeret et automatiseret system til kundefeedback hos TDC. Systemet, kaldet ViewsCast, er sat op til at måle kundernes oplevelser med både call centre og butikker via en opringning, kort efter de har talt med en medarbejder. Ved hjælp af ViewsCast gennemfører vi årligt mere end 350.000 interviews for TDC.

Udbyttet

Undersøgelserne foretaget via ViewsCast hjælper blandt andet TDC med at håndtere utilfredse kunder, måle udviklingen i kundetilfredshed og uddanne kundeservicemedarbejdere.

”Integrationen af ViewsCast på tværs af vores forretningsområder har givet os en masse nye analysemuligheder, som vi simpelthen ikke kan leve uden i dag.” -  Søren Smit, Director of Customer Experience, TDC  

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?

Kontakt:

Allan Bugge
Head of research management & execution
Tlf.: +45 3319 3903
E-mail: allan.bugge@ipsos.com