SEGMENTERING

En god segmentering er rygraden i din forretningsforståelse

Arbejdet med at strukturere dine markeder, segmenter og brands giver dig forretningsmæssig manøvredygtighed. Ipsos bruger en række nye metoder og teknologier til at komme ”bag om facaden” på virkeligheden.

Inden for segmentering kan vi blandt andet hjælpe dig med følgende typer af spørgsmål:

  • Hvilke motiver, behov og følelser driver forbrugerne til produkterne – på vores markeder?
  • Hvordan ser vores unikke segmenteringskort ud – og hvilke styrker og svagheder er der i de forskellige segmenter?
  • Hvilke segmenter er mest lønsomme – og hvorfor?
  • Hvilke konkurrenter kæmper om vores positioner, og hvordan kan jeg afværge det?
  • Hvad skal der til for at øge salget og forstærke kunderelationerne?

Ved at fokusere på bevidste (rationelle) og ubevidste (emotionelle) drivere i segmenteringen, kommer du helt tæt på og hele vejen rundt om forbrugerne. Det giver en unik strategisk forståelse for jeres position på markedet. Og mulighed for at identificere nye og interessante kundesegmenter, der kan øge markedsandele og indtjening. Ipsos i Danmark tager også din analyse med ud på jeres internationale markeder – eller trækker relevante benchmarks om andre markedspositioner ind til din analyse.

Specialer

Hos Ipsos er vi eksperter inden for research og analyse. Forbrugeren er i centrum af enhver analyse og vi kortlægger både de bevidste og de ubevidste valg. Det kalder vi HOT and COLD. Vi har nogle af branchens dygtigste kvantitative og kvalitative konsulenter. Målet er altid at komme endnu tættere på.

 

Relevante cases

Aller Media – FEMINA
PANDORA Segmentering

 

Kontakt os i dag for at høre mere. 

Søren Bertram Andreasen
Director, Strategic Pricing & Segmentation
Tlf.: +45 3319 3904
E-mail: Soren.andreasen@ipsos.com