Prisstudier og conjoint-analyse    

Afslør dine kunders præferencer og priselasticitet

Forbrugerne er i mange tilfælde ikke selv er i stand til at fortælle, hvad der er styrende for deres til- og fravalg af produkter og services. Med en conjoint-analyse sætter vi fokus på tradeoff-effekter. Konkrete og realistiske valgøvelser, der efterligner den reelle købssituation, ”tvinger” dine kunder til at træffe valg, der afslører deres præferencestruktur og priselasticiteter.

Mere præcist kan vores conjoint-analyse hjælpe dig med at svare på følgende typer af spørgsmål:

  • Hvor vigtig er prisen i forhold til de andre produktelementer? Og hvordan er forholdet mellem dem?
  • Hvordan påvirker prisændringer interessen og salget
  • Hvordan påvirker ændringer i pris/øvrige produktelementer din konkurrenceposition?
  • Hvordan sammensætter du det bedste produkt i markedet?

Hos Ipsos har vi et af Danmarks stærkeste conjoint-teams. Vi har gennemført utallige conjoint-analyser inden for blandt andet FMCG, TELE og Finans – både lokalt og internationalt.  Analysemetoden er ideel til at forstå prisens effekt på dit produkt og et vigtigt værktøj til at finde vækstmuligheder.

Specialer

Hos Ipsos er vi eksperter inden for research og analyse. Forbrugeren er i centrum af enhver analyse og vi kortlægger både de bevidste og de ubevidste valg. Det kalder vi HOT and COLD. Vi har nogle af branchens dygtigste kvantitative og kvalitative konsulenter. Målet er altid at komme endnu tættere på.

 

Kontakt os i dag for at høre mere. 

Søren Bertram Andreasen
Director, Strategic Pricing & Segmentation
Tlf.: +45 3319 3904
E-mail: Soren.andreasen@ipsos.com