PostNord: Hjernens reaktion på digital og trykt kommunikation
Metode: Neuroscience

postnord-case-web.jpg

"Med de nyeste teknologier kommer vi endnu tættere pâ. Kombinationen af eyetracking og neuroscience giver os en dybere forstâelse af, hvordan forbrugerne tager imod forskellige typer af reklamebudskaber pâ forskellige platforme."

 

- Alice Slater Christensen, Media & Insight Consultant, PostNord

Udfordringen

Hvordan reagerer forbrugerne, når de bliver eksponeret for budskaber via digitale og trykte medier? For at kunne tilrettelægge effektive kampagner efterspurgte PostNord den nyeste viden om effekten af de forskellige kommunikationskanaler.

Analysen

Vi valgte at gøre brug af avanceret neuroscience analyseteknologi. 200 testpersoner blev udstyret med elektroder og udsat for budskaber via digitale og trykte medier. Ved at måle hjernens impulser og øjnenes bevægelser kunne vi kortlægge deres emotionelle og ubevidste reaktioner på de forskellige kanaler.   

Udbyttet

Resultaterne gav blandt andet PostNord vigtig viden om forbrugernes opmærksomhed, motivation og stressniveau på de forskellige medier samt indsigt i den optimale kombination af digital og trykt kommunikation. 

”Resultaterne viser hvilke medier, der bedst engagerer forbrugerne og hvilket stressniveau, de befinder sig i. Det har indflydelse på, i hvor høj grad forbrugerne bliver motiveret til at handle på bag grund af forskellige typer af reklamebudskaber.“ - Alice Slater Christensen, Media & Insight Consultant, PostNord

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?

Kontakt:

Klaus Friis Mikkelsen
Country Manager
Tlf.: +45 3319 3999
E-mail: klaus.mikkelsen@ipsos.com