PANDORA: Tracking af globale markedstrends og performance
Metode: Brand Tracking  

 

femina_web.jpg

"Vi får mulighed for at følge, hvad der sker i markederne. Det er en nødvendighed – og kan være en udfordring – i en global virksomhed. Det har givet os et godt dialogværktøj ud i organisationen, hvilket er utrolig vigtigt, når resultaterne skal implementeres i det daglige arbejde. Vi får meget solidt funderede beslutninger."

 

- Jakob Mølgaard Holm, Analysis Manager, Group Media- & Market Intelligence

Udfordringen

I takt med den globale og internationale vækst hos smykkefirmaet PANDORA stiger behovet for at opnå dybere indsigt i markedstrends, brandets DNA og brandets performance på de enkelte markeder. Dette stiller store krav til formatet, da markederne ikke er ens.

Analysen

Vi har siden 2014 stået for PANDORAs globale brand tracking. Dette arbejde består blandt andet af 55.000 årlige online interviews og ugentlige brand trackings på tværs af mere end 25 lande. For at imødekomme forskellene i markederne har vi udviklet et modulbaseret system bestående af et basismodul og en række tilvalgsmoduler, der kan vælges til og fra efter behov.

Udbyttet

Den kontinuerlige brand tracking giver PANDORA mulighed for at følge med i, hvad der sker i markederne, at forstå regionale behov og dele best practices på tværs af afdelinger.

”Vi får mulighed for at følge, hvad der sker i markederne. Det er en nødvendighed – og kan være en udfordring – i en global virksomhed. Det har givet os et godt dialogværktøj ud i organisationen, hvilket er utroligt vigtigt, når resultaterne skal implementeres i det daglige arbejde. Vi får meget solidt funderede beslutninger.” - Jacob Mølgaard Holm, Analysis Manager, Group Media & Market Intelligence, PANDORA

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?


Kontakt:

Anders Buur Hansen
director, brand strategy & business growth
Tlf.: +45 3319 3933
E-mail: anders.hansen@ipsos.com