PANDORA: Emotionelle drivere hos smykkekunder  
Metode: global segmentering

femina_web.jpg

"I takt med PANDORAs kraftige vækst, fik vi behov for at genbesøge vores go-to-market strategi. Her er censydiam meget overbevisende. Ikke alene får vi kortlagt de emotionelle drivere hos vores primære segmenter og identificeret potentialet hos nye. Udbyttet af segmenteringsværktøjet er også så konkret, at vi kan bruge resultaterne direkte i produktudviklingen, i markedsføringen og helt ud i butikken."

 

- Jesper Olsen, Vice President, Group Media & Market Intelligence, PANDORA

Udfordringen

I takt med global vækst og stigende markedsandele kan det være en udfordring fortsat at have en dyb indsigt i kundernes behov og motivationer. Smykkefirmaet PANDORA vokser både globalt og i markedsandele og har derfor et stigende behov for kundeindsigt.

Analysen

Vi har siden 2015 hjulpet PANDORA med at opnå indsigt i deres kundesegmenter. Dette gør vi via et specialudviklet segmenteringsværktøj, der tillader PANDORA at få indsigt i motivationer og følelser hos nuværende og potentielle kunder – både brugere og gavegivere.

Udbyttet

Resultaterne styrker PANDORAs styring af hele værdikæden - lige fra produktudvikling og produktion til markedsføring og butiksoplevelse.

”Ikke alene får vi kortlagt de emotionelle drivere hos vores primære segmenter og identificeret potentialet hos nye. Udbyttet af segmenteringsværktøjet er også så konkret, at vi kan bruge resultaterne direkte i produktudviklingen, i markedsføringen og helt ud i butikken.” – Jesper Olsen, Vice President, Group Media & Market Intelligence, PANDORA

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?

Kontakt:

Asger Mortensen
Head of understanding unlimited
Tlf.: +45 3319 3949
E-mail: asger.mortensen@ipsos.com