Hastighed og kvalitet: kan vi få det hele?

- Vores syn på rapid innovation testing

I dagens hyper-accelererede verden, hvor du ofte er nødt til at tage hurtige beslutninger, har du behov for at forstå potentialet i dine nye produkter og services med hurtig turnaround. Men er du nødt til at ofre kvalitet for hastighed?

For at levere den ønskede hastighed er mange innovationstests - herunder idé-, koncept- og emballagetests - i dag automatiserede og standardiserede. Mens disse løsninger har flere fordele i form af hurtige svar og omkostningsbesparelser, lider mange af dem også af en række kvalitetsproblemer, der gør undersøgelserne fejlagtige. Det kan blandt andet nævnes, at mange af de løsninger, der er tilgængelige i dag:  

  • Ikke anvender et udvalg af deltagere, der er repræsentativt

  • Ikke er enhedskompatible

  • Kun tilbyder meget begrænsede måder at analysere og fortolke dataene på

Hos Ipsos oplever vi en øget efterspørgsel efter løsninger, der ikke kun er hurtige, men også af høj kvalitet. Vi har derfor udviklet en tilgang til at sikre høj kvalitet samt et repræsentativt udvalg af deltagere. Vi har systemer, der kan vurdere respondenternes engagement og afsløre svindel, hvilket hjælper os med at afgøre, om respondenterne er ægte (og ikke robotter), om deres svar er selvmodsigende og meget mere.

For at maksimere dækning og engagement blandt respondenterne er det endvidere vigtigt, at spørgeskemaer er enhedskompatible. Hos Ipsos har vi gennemført dybdegående undersøgelser for at lære, hvordan vi bedst designer og implementerer enhedskompatible spørgeskemaundersøgelser, der hjælper os med at opnå troværdige resultater.

I takt med den øgede efterspørgsel efter kvalitet i kombination med hastighed forventer vi, at disse hurtige analysemetoder også skal kunne levere mere vidtrækkende forklaringer og vejledning. Alle tests udført af Ipsos er baseret på vores validerede og forudsigende innovationsfilosofi. Hos Ipsos inkluderer vores rapid innovation testing blandt andet forslag til optimering, estimater for fremtiden samt identificering af innovationstypen (gennembrud, niche, osv.), hvilket hjælper virksomheder med at styre og optimere deres innovationsportefølje.

Du kan læse mere om emnet i vores nye artikel Four Ways Agile Research Will Evolve to Drive Innovation.

Hvis du vil vide mere om vores rapid innovation testing, er du velkommen til at kontakte Maria.

bill-jelen-555154-unsplash.jpg