Udnyt dit brands særlige kendetegn og skab vækst

Brands konkurrerer i en foranderlig og dynamisk verden, hvor disruption er blevet normen, og vi ikke længere kan adskille kategorier fra hinanden. For at overleve og blomstre skal man som brand skille sig ud og skabe vedvarende indtryk hos forbrugerne.

Marketingfolk rådes til at skabe og anvende særlige brandaktiver for at hjælpe deres brand med at vokse. Brandaktiver kan forstås som sanselige indtryk, der i særlig grad bliver bemærket af forbrugeren og gør brandet top-of-mind. Som eksempel herpå kan nævnes McDonald’s gyldne buer, Coca Colas ikoniske flaskeform og Ikeas gule og blå farver.

At skabe de rette brandaktiver er afgørende. Brandaktiver skal understøtte det, brandet står for, og ikke skabe vildledende associationer. I ”Getting Brand Assets Right - Leveraging your distinctive brand identity to grow your brand” kan du læse om, hvordan du udvælger, evaluerer og optimerer dine brandaktiver.

Læs mere her.

awesome_less_awesome.jpg