Virtual Reality: Hype eller Fremtiden?

Virtual Reality (VR) har eksisteret i mere end et årti, men har endnu ikke opnået et bredt folkeligt gennembrud. I denne nye udgave af Ipsos Views udforsker Richard Garnham, med særligt fokus på markedsanalyser, hvordan fremtiden ser ud for VR.

Hos Ipsos arbejder vi på at forstå, hvordan vi med Virtual Reality kan gøre analyser bedre, hurtigere og endnu mere engagerende for deltagere og kunder. Målet er at komme tættere på forbrugernes virkelige adfærd og følelser samt at opnå helt nye former for indsigt. 

Rejsen er kun lige begyndt, men vi ved fra indledende undersøgelser, at banebrydende muligheder venter i horisonten. Fra undersøgelser inden for Healthcare (VR-operationer) til tests af prototyper i bilindustrien og ledende FMCG-brands, der anvender VR til at forstå underbevidst forbrugeradfærd. Mulighederne er mange, og som teknologien udvikler sig, vil analyserne også blive mere og mere omkostningseffektive.

Læs mere i Virtual Reality: Hype or the future?

Tag endelig fat i os, hvis du er interesseret i at høre mere om, hvad Virtual Reality kan gøre for dit næste analyseprojekt.