Generation Z: Ny indsigt i den næste generation

Millennials er old news. For mange virksomheder er Generation Z det nye store fokusområde. De fleste Gen Z’ere er stadig meget unge, med de ældste i deres tidlige 20’ere, men de er allerede genstand for mange påstande og myter om, hvem de er, og hvordan de lever.

I rapporten The lives and choices of Generation Z har Ipsos samlet eksisterende viden og helt ny forskning om denne nye generation for at give en bedre forståelse for, hvordan de adskiller sig, eller ikke adskiller sig, fra tidligere generationer.

Download rapporten her.

I videoen herunder kan du se Bobby Duffy fra Ipsos Social Research Institute præsentere et sammendrag af resultaterne fra undersøgelsen.

Stærke resultater i 2017

Ipsos Danmark har netop afleveret årsregnskab for alle aktiviteter i 2017. Det gode samarbejde med kunderne slår igennem i økonomien og vidner om den meget positive fremgang og udvikling, Ipsos har præsteret i en årrække.

Siden Synovate blev til Ipsos Danmark i 2012, er der sket meget. Vi er vokset ud af vores første kontor i det indre København og er nu mere end tredoblet i størrelse. I dag er vi 50 dygtige kolleger på kontoret i Store Kongensgade – lige ved Kongens Nytorv.

Den positive udvikling er fortsat i 2017 med en bruttofortjeneste på 29,1 mio. kroner og et resultat før skat på 6,6 mio. kroner. I 2016 lå disse tal på hhv. 18,7 og 2,7 mio. Det svarer til en fremgang i bruttofortjenesten på 56 % og for resultatet før skat på 144 %.

Væksten skyldes selvfølgelig vores trofaste kunder, som er nogle af Danmarks største og mest ambitiøse virksomheder. Men vi er overbeviste om, at den i høj grad også skyldes, at vi hver eneste dag er drevet af nysgerrighed. Nysgerrighed efter at forstå kundernes udfordringer, deres forbrugere og markedssituation. Og af det faktum, at vi kan trække på en enorm ekspertise i det internationale Ipsos-netværk.

Vi er meget tilfredse med resultatet og takker for den tillid, kunderne viser os.

Calculator.jpg

Værdien af det gode omdømme

Ønsker du at gøre din virksomhed mere effektiv? Et godt sted at starte med at booste din forretning er ved at udnytte værdien af dit omdømme.

I en ny undersøgelse foretaget på tværs af 31 lande har Ipsos Global Reputation Centre fundet endegyldige beviser på sammenhængen mellem et godt omdømme og bedre effektivitet hos virksomheder.

Omdømme spiller blandt andet en helt central rolle i købsbeslutningen. Langt størstedelen (87%) af forbrugerne på tværs af kloden siger, at de tager højde for virksomhedens omdømme, når de køber et produkt eller en service.

Derudover øger tillid effektiviteten af virksomhedens marketingaktiviteter betydeligt. Undersøgelsen viser, at forbrugere med tillid til virksomheden i højere grad tror på budskabet i virksomhedens reklamer og er villige til at betale en højere pris.

I Unlocking the Value of Reputation kan du læse meget mere om resultaterne fra undersøgelsen og sammenhængen mellem omdømme og effektivitet på tværs af industrier og regioner.

Efterårets gratis morgenbriefinger

Den 20. september afholder vi efterårets første morgenbriefing. Temaet er Conjoint – en analyseteknik, der afslører, hvor attraktive forskellige egenskaber ved dit produkt er, og hjælper dig med at sammensætte det bedste produkt på markedet.

Hvert år afholder Ipsos en række gratis morgenbriefinger med fokus på ny viden og nye metoder inden for analyseverdenen, der får dig endnu tættere på forbrugernes liv og behov. Til september begynder en ny omgang af arrangementer – det første med fokus på conjoint. 

I en verden hvor forbrugerne ofte ikke selv er i stand til at fortælle, hvad der er styrende for deres til- og fravalg af produkter og services, er conjoint den ideelle løsning. Med en conjoint-analyse arbejdes der med konkrete og realistiske valgøvelser, der efterligner den reelle købssituation, og ”tvinger” dine kunder til at træffe valg, der afslører deres præferencer og priselasticiteter.

Hos Ipsos har vi et af Danmarks stærkeste conjoint-teams. Torsdag den 20. september kan du møde Lise Kristiansen og Søren Bertram Andreasen, der blandt andet vil fortælle dig om:

  • Hvad du kan bruge conjoint til
  • De nyeste muligheder for at bruge conjoint til prissætning
  • Et par konkrete cases på hvordan andre kunder har brugt conjoint til at træffe bedre beslutninger

Morgenbriefingen foregår fra kl. 09:00 – 10.00 på vores kontor i København. Vi serverer morgenbrød og kaffe fra kl. 08:30.

Vi sender invitationer ud i løbet af sommeren, men du kan allerede nu tilmelde dig ved at sende en mail til nicoline.djernaes@ipsos.com.

Hold desuden øje med invitationer til vores andre morgenbriefinger – læs mere løbende her på siden.

cathryn-lavery-67852-unsplash02.jpg

Mød dine kunder i deres egen hverdag

Afstanden fra marketingafdelingen og ledelsesgangen ud til forbrugeren kan være lang, og ofte har mange i organisationen aldrig oplevet, hvordan målgruppen lever og bor. Det kan selvsagt gøre det udfordrende at udarbejde strategier og tilbud, der rammer lige ind i forbrugerens liv. Men tænk hvis du kunne drikke en kop kaffe med dine kunder? Tage med dem ud at handle – eller med dem i fitnesscentret?  

Med et nyt etnografisk tilbud kaldet Consumer DIP (Deep Immersion Programme) ønsker Ipsos at bygge bro mellem virksomhed og kunde på en helt ny måde. I stedet for blot at læse om dine kunder i en rapport tager vi jer med ud til forbrugerne for at skabe en helt unik indsigt og forståelse for deres måder at leve og forbruge på. Mere præcist går Consumer DIP ud på, at marketingfolk, produktudviklere og ledere fra din virksomhed bruger tid sammen med rigtige mennesker fra jeres målgruppe – i deres hjem, i supermarkedet, til vigtige begivenheder – for at få indblik i deres hverdag og måder at bruge jeres eller konkurrentens produkter på.   

Consumer DIP kan blandt andet hjælpe jer med:

  • At se hvor jeres kunder bor
  • At observere deres rutiner
  • At opleve det de elsker og hader
  • At smage på det de spiser og drikker

Læs mere om Consumer DIP her.

Tag endelig fat i os, hvis du vil vide mere.

rawpixel-659479-unsplash02.jpg

Udvikling i shopperadfærden

Den konstante udvikling inden for digital teknologi og de store fremskridt inden for e-commerce betyder, at vores måde at shoppe på ligeledes ændrer sig. I en ny rapport har vi undersøgt 5 centrale forandringer, vi oplever lige nu, der påvirker shopperadfærden.  

Måden hvorpå vi shopper efter produkter og services er i konstant udvikling. Teknologien har skabt et digitalt detaillandskab af webshops uden geografiske begrænsninger, og den fysiske butik ændrer sig ved at integrere teknologien i butikken og skabe bedre forbindelser til den digitale verden.

For at kunne udvikle de rette markedsstrategier og shopper marketing programmer er vi nødt til at forstå udviklingen og dens konsekvenser. I en ny rapport har vi undersøgt 5 centrale forandringer, der påvirker vores måde at shoppe på:

  1. Øget kompleksitet i valget af produkter og services fremmer brugen af genveje i beslutningstagningen.

  2. Præferencer påvirker beslutningstagningen før besøget i butikken.

  3. Den digitale revolution genopfinder shopperadfærden.

  4. Nye disruptive e-commerce løsninger udvikles hver dag.

  5. Omnichannel samler den fysiske og digitale verden. 

I The Evolution of Shopper Behaviour kan du læse om hver af de 5 forandringer, og hvordan du håndterer dem.

lilly-rum-342740-unsplash02.jpg

Ipsos på Folkemødet

Når et væld af politikere, interesseorganisationer og beslutningstagere samles til det årlige Folkemøde, er Ipsos med. Igen i år sender vi en delegation afsted til Bornholm for at søge inspiration blandt de mange aktører og i de spændende og inspirerende debatter.

Vi vil holde til i et dejligt byhus i hjertet af Allinge, hvor dørene står åbne for venner af huset og andre interesserede. Tag endelig fat i en af dine Ipsos-kontakter, hvis du har lyst til at kigge forbi til lidt koldt at drikke.

Vi glæder os til at se jer derovre.

Ipsos på Folkemødet - 02.jpg

’Naturlig’ mad: Hvad betyder det for forbrugerne?

Forbrugerne er mere bevidste end nogensinde før om sikkerhed, sundhed og pålidelighed, når det gælder mad og drikke, hvilket har medført en stigning i brugen af udtrykket "naturlig" på emballager og i markedsføring.

Selvom begreber som ”glutenfri” er lette for forbrugerne at forstå, er ”naturlig” et mere tvetydigt begreb, der kan defineres på forskellige måder af forbrugere og marketingfolk. I en ny global undersøgelse foretaget i 28 lande satte vi os derfor for at finde ud af, hvordan forbrugerne helt præcist fortolker begrebet ”naturlig”, når de ser det kommunikeret på emballage til mad og drikkevarer.

De tre mest almindelige associationer viste sig at være:

  • Uden kunstige tilsætningsstoffer
  • 100% fra naturen
  • Sund

Undersøgelsen viste dog også, at mens de yngre aldersgrupper associerer ”naturlig” med økologi, fokuserer de ældre målgrupper mere på ingredienserne i produktet.

Der var generelt stærk enighed i holdninger og opfattelser på tværs af alle 28 lande – men undersøgelsen afslørede også centrale regionale forskelle.

Læs mere i rapporten 'Natural' - What does it mean to consumers?.

NATURAL image.jpg

Sådan undgår du en #epicfail: Ipsos Communities

De sociale medier giver brands mulighed for at engagere og begejstre et stort publikum blot ved ét klik på en knap. Denne mulighed betyder dog også, at når tingene går galt, går de galt foran et lige så stort publikum. For at holde os til social media-terminologien kan det ende med en #epicfail.

Heldigvis er det muligt at teste ideer, koncepter og kampagner før lancering for at undgå, at de sociale medier giver bagslag. Ved at anvende Communities i analysearbejdet kan brands undgå en #epicfail ved at teste i et sikkert rum. Et Community er et online miljø, der efterligner meget af vores naturlige adfærd på de sociale medier og derved tillader brands at udforske, udvikle og optimere ideer og kommunikation, før det slippes ud i verden.

Ipsos tilbyder en løsning kaldet Ipsos Digital Communities, hvilket er samarbejdende online miljøer, der tillader dig at interagere med folk i realtid. Dette giver os mulighed for virkelig at forstå, hvad folk tænker, gør og føler – og på samme tid giver det deltagerne en fordybende og engagerende oplevelse.

Læs mere om Communities og hvad de kan gøre for dig her.

Ipsos communities 02.png

Hvilke brands påvirker de danske forbrugere mest – og hvorfor?

Hvilke brands påvirker de danske forbrugeres adfærd og dagligdag mest – og hvorfor? I Ipsos’ årlige Most Influential Brands-undersøgelse har vi kortlagt de mest indflydelsesrige brands i Danmark for 2017 samt undersøgt de bagvedliggende faktorer.  

Hvad betyder det at være indflydelsesrig?

At være indflydelsesrig betyder ganske enkelt at have en indvirkning på vores daglige liv. Indflydelsesrige brands guider os gennem livet ved at hjælpe os med at skabe mening, tage smartere valg eller reflektere vores personlige værdier. Indflydelsesrige brands er dem, vi stoler på – dem der virkelig betyder noget for os.

Top 4 i Danmark er tech-brands

På top 4 over de mest indflydelsesrige brands i Danmark finder vi 4 tech-brands: Google, Apple, Facebook og YouTube – med Google på en 1. plads. Ikke overraskende har disse 4 brands indflydelse på vores dagligdag. Du har sikkert selv ”googlet” noget inden for de sidste par dage? Eller tjekket hvad dine venner laver på Facebook?   

Men hvad er det helt præcist, der gør disse brands så indflydelsesrige? Undersøgelsen viser, at Google, Apple og YouTube scorer højt på 3 vigtige faktorer: Leading Edge, Trustworthy og Engagement. Facebook skiller sig en smule og ud scorer højt på faktorerne: Leading Edge, Presence og Engagement.

Generelt gælder det, at alle brands opfattes som unikke, trendsættende, innovative og ikoniske - danskerne glæder sig til at se, hvad de vil introducere næste gang, og mener, at de 4 brands repræsenterer særlige karaktertræk, man gerne selv vil identificeres med.  

Ét dansk brand i top 10

Ét dansk brand har sneget sig ind på en top 10 over de mest indflydelsesrige brands i Danmark. På en 8. plads finder vi Coop, der opnår én af de højeste scorer i undersøgelsen på faktoren Trustworthy. Resultaterne viser også, at Coop scorer højt på Engagement og Corporate Citizenship, der blandt andet omhandler social ansvarlighed og støtte til lokalsamfundet.

Vil du vide mere?

Du kan downloade vores rapport over top 10 i undersøgelsen ved at klikke på billedet herunder. Har du spørgsmål eller ønsker information om de resterende brands i undersøgelsen, er du altid velkommen til at kontakte Klaus.

Få indsigt i de 10 mest inflydelsesrige brands i Danmark samt de bagvedliggende faktorer.

Hent rapporten her.

Brainpower, vidensdeling og networking på Tivoli Hotel

Årets første Ipsos-event løb af stablen torsdag den 8. marts på Tivoli Hotel i København. Her deltog 150 gæster og 10 internationale eksperter med speciale i markedsanalyse, forbrugeradfærd, digitale medier, kunstig intelligens og innovation.

Fokus for dagens præsentationer og interaktive sessioner var at sætte forbrugeren i centrum, skabe dybdegående indsigter og aktivere ny viden i organisationen. Programmet var delt op i tre temaer:

  • From Research to Insights to Action

  • Digital – More than digits

  • Innovating Innovation.

Du kan finde det fulde program her

Tak til alle fremmødte – vi glæder os til at se jer igen til vores fremtidige events.

Hvis du er interesseret i en uddybende præsentation eller en uforpligtende snak om en eller flere af de diskuterede emner fra arrangementet, er du meget velkommen til at tage fat i Klaus.  

Udnyt dit brands særlige kendetegn og skab vækst

Brands konkurrerer i en foranderlig og dynamisk verden, hvor disruption er blevet normen, og vi ikke længere kan adskille kategorier fra hinanden. For at overleve og blomstre skal man som brand skille sig ud og skabe vedvarende indtryk hos forbrugerne.

Marketingfolk rådes til at skabe og anvende særlige brandaktiver for at hjælpe deres brand med at vokse. Brandaktiver kan forstås som sanselige indtryk, der i særlig grad bliver bemærket af forbrugeren og gør brandet top-of-mind. Som eksempel herpå kan nævnes McDonald’s gyldne buer, Coca Colas ikoniske flaskeform og Ikeas gule og blå farver.

At skabe de rette brandaktiver er afgørende. Brandaktiver skal understøtte det, brandet står for, og ikke skabe vildledende associationer. I ”Getting Brand Assets Right - Leveraging your distinctive brand identity to grow your brand” kan du læse om, hvordan du udvælger, evaluerer og optimerer dine brandaktiver.

Læs mere her.

awesome_less_awesome.jpg

Kan Byron Sharps filosofi anvendes i innovationsarbejdet?

I sin bog ”How Brands Grow: What Marketers Don’t Know” fremlægger Byron Sharp en teori omkring Brand Marketing samt en række regler, der skal følges for at opnå brandvækst.

Særligt fremtrædende er Sharps påstand om, at det er markedspenetration og ikke loyalitet, der er afgørende for et brands succes. Mens Sharps råd fokuserer på, hvordan eksisterende brands kan vækste, bør marketingfolk spørge sig selv, om hans principper ligeledes gælder for nye produktudviklinger. Med andre ord: kan marketingfolk bruge Sharps principper til at lancere succesfulde innovationer?

Læs mere her.

lightbulbs-1875257_1920.jpg

Brand Value Creator (BVC)

Brand Value Creator (BVC) er et værktøj, der hjælper dig med at forstå, hvordan du får dit brand til at vokse, og hvordan vi mennesker tager beslutninger.

BVC måler både Brand Desire og Market Forces og hjælper derved brands med at foretage de rette handlinger for at opnå succes.

I denne video kan du se, hvordan BVC virker. Vi følger Paul og ser hvad der sker, når han forsøger at vælge hvilken chokolade, han skal købe:

DR tester fokusgrupper i Virtual Reality

Kan man gennemføre et fokusgruppeinterview ved hjælp af Virtual Reality?

I samarbejde med DR Medieforskning og VRDK har vi pilottestet, om fokusgruppeinterviews kan gennemføres i Virtual Reality. En fokusgruppe er en form for gruppeinterview, hvor alle deltagerne sidder samlet. I pilotforsøget deltog alle respondenterne imidlertid hjemme fra deres egne stuer med Virtual Reality briller på. Interviewet blev afholdt i et virtuelt rum, hvor alle deltagerne samt en moderator, der styrede samtalen, kunne mødes. Alle deltagerne havde valgt en avatar og deltog anonymt.  

”Det sublime med VR fokusgrupper er, at respondenterne kan deltage i en rundbordsdiskussion hjemmefra, hvor end de bor. Med VR kan vi skabe et legende fantasifuldt virtuelt rum i stedet for at gruppeinterviewet foregår i et dødt mødelokale. Det har den fordel, at deltagerne ofte bliver mere kreative og tænker ud af boksen. I VR kan vi ligeledes skifte lokation undervejs i interviewet for f.eks. at understøtte co-creation og idegenereringsprocesser”, siger DR’s medieforsker Lene Heiselberg.

Hos Ipsos har vi planer om fortsat at udvikle vores forståelse af VR-teknologien og dens anvendelsesmuligheder inden for markedsanalysen. Målet er at forstå, hvordan vi med Virtual Reality kan gøre analyser bedre, hurtigere og endnu mere engagerende for deltagere og kunder.

Herunder kan du se en kort video fra fokusgruppen.  

Tag endelig fat i os, hvis du er interesseret i at høre mere.

Perils of Perception 2017

Hvor meget ved du om befolkningen i dit eget land? Vores gæt er langt fra virkeligheden

Ipsos’ seneste Perils of Perception undersøgelse fremhæver, hvor forkert indbyggerne på tværs af 38 lande gætter, når det kommer til vigtige globale problemstillinger og træk ved befolkningen i deres eget land.   

På mange områder – såsom mordrater, dødsfald som følge af terrorisme, teenage-graviditeter, diabetes og opfattelse af egen sundhed – står det slet ikke så slemt til, som mange tror.

Selvom undersøgelsen afslører, at der er betydelige forskelle mellem danskernes opfattelse og virkeligheden, viser det sig også, at Danmark (lige efter Sverige og Norge) er ét af de mest velorienterede lande.

Du kan læse mere om undersøgelsen og teste din egen viden i vores quiz på perils.ipsos.com.

 

Her gætter danskerne helt forkert: Indvandrere i danske fængsler, mordrater, diabetes, Facebook-profiler, selvmord blandt mænd og sundhed

  • Indsatte født i udlandet: Vi tror, at immigranter udgør en meget større andel af de indsatte i danske fængsler, end de i virkeligheden gør. I gennemsnit har vi gættet på, at 47% af alle indsatte i danske fængsler er født i udlandet, mens det korrekte tal er 28%. 

  • Mordrate: Størstedelen af befolkningen i Danmark tror, at mordraten er højere i dag end i år 2000, selvom den i virkeligheden er faldet med 9%. Hele 43% tror, at tallet er steget, 32% gætter på, at tallet er omkring det samme, og kun 19% tror, at mordraten er faldet.

  • Diabetes: Vi overestimerer antallet af danskere mellem 20 – 79 år, der har diabetes. Vi tror, at 23% har diabetes, men det rigtige tal er kun 7%. 

  • Facebook: Når det kommer til antallet af Facebook-profiler, er vores gæt også alt for højt. Vi tror i gennemsnit, at 80% af alle danskere over 13 år har en Facebook-profil – det rigtige tal er 61%.

  • Selvmord blandt mænd: Vores gæt er 15% for lavt, når det kommer til spørgsmålet om hvor stor en procentdel af alle dødsfald bland drenge og mænd mellem 15 – 24 år, der skyldes selvmord. Det gennemsnitlige gæt ligger på 15%, mens det rigtige tal er helt oppe på 30%.

  • Vacciner: 58% af danskerne er usikre på eller tror, at der er et link mellem nogle vacciner og autisme hos raske børn, selvom denne påstand er blevet bredt miskrediteret. 22% tror på, at påstanden er sand, 36% svarer ’ved ikke’, og 42% svarer, at påstanden er falsk.

  • Et godt helbred: Vi gætter for lavt, når vi bliver spurgt om, hvor mange procent af danskerne der selv mener, at de har et godt helbred. Vores gennemsnitlige gæt er 57%, men i virkeligheden mener 72%, at de har et godt helbred.

 

Her er vi lidt tættere på sandheden: Troen på Gud, gravide teenagere og selvmord blandt kvinder

  • Troen på Gud: Når det kommer til spørgsmålet om hvor mange procent af danskerne, der tror på Gud, rammer vi ikke helt plet – men vi er ikke langt fra. I gennemsnit gætter vi på, at 43% af alle danskere tror på Gud. I virkeligheden svarer 36%, at de tror på Gud.   

  • Gravide teenagere: Vi gætter på, at 8% af alle teenagepiger i Danmark mellem 15 og 19 år føder hvert år. Det korrekte tal er dog helt nede på 0,4%.

  • Selvmord blandt kvinder: Vores gæt er kun 4% for højt, når det kommer til spørgsmålet om hvor stor en procentdel af alle dødsfald blandt piger og kvinder mellem 15 – 24 år, der skyldes selvmord. Det gennemsnitlige gæt ligger på 16%, mens det virkelige tal er 12%.

 

Danmark er ét af de mest velorienterede lande

Selvom danskernes gæt er langt fra virkeligheden på flere områder, er vi dog alligevel ét af de mest velorienterede lande i undersøgelsen. Ud af alle 38 lande opnår Sverige en førsteplads som det land med de mest præcise gæt. Herefter følger Norge på en andenplads og Danmark på en tredjeplads.

Modsat får Sydafrika den tvivlsomme ære af at være mest unøjagtig i opfattelsen af disse spørgsmål, mens Brasilien og Filippinerne også er at finde højt på listen.

Perils of Perceptions 2017 - Who is most wrong

 

Vi gætter ofte mest forkert på de områder, der diskuteres mest i medierne

Om undersøgelsens resultater har Bobby Duffy, Managing Director hos Ipsos MORI Social Research Institute i London, følgende kommentar:

“Across all 38 countries in the study, each population gets a lot wrong. We are often most incorrect on factors that are widely discussed in the media, such as deaths from terrorism, murder rates, immigration and teenage pregnancy. 

There are multiple reasons for these errors – from our struggle with math and proportions, to media and political coverage of issues, to social psychology explanations of our mental shortcuts or biases. 

But in particular, we know from previous studies that this is partly because we overestimate what we worry about: the more we see coverage of an issue, the more prevalent we think it is, especially if that coverage is frightening or threatening.  Our brains process negative information differently - it sticks with us and affects how we see realities. We’re more worried than we should be about how our countries are and how they’re changing.

Some of the patterns are also worrying for our own decisions: our uncertainty about the link between vaccines and autism in healthy children, despite this being widely discredited, can affect our behaviour and therefore health outcomes in nations. 

It is also clear from our “Misperceptions Index” that the countries who tend to do worst have relatively low internet penetrations: given this is an online survey, this will reflect the fact that this more middle-class and connected population think the rest of their countries are more like them than they really are.”

Du kan finde hele Ipsos’ Perils of Perception 2017 undersøgelse her. Her kan du læse mere om de enkelte spørgsmål, se de andre landes svar og dykke ned i de resterende emner fra undersøgelsen.   

Du kan også læse mere om undersøgelsen, teste din egen viden og finde listen med kilder på perils.ipsos.com.

Kontakt Klaus Mikkelsen, Landechef for Ipsos Danmark, på telefon +45 3319 3999 for mere information.  

HENT: PERILS OF PERCEPTION 2017

 

Om undersøgelsen

  • Resultaterne stammer fra Ipsos MORIs Perils of Perception 2017 undersøgelse. Der er foretaget 29.133 interviews mellem den 28. september til den 19. oktober 2017.
  • Undersøgelsen er foretaget i 38 lande over hele verden. Undersøgelsen er foretaget via Ipsos Online Panel system i: Argentina, Australien, Belgien, Brasilien, Canada, Chile, Kina, Colombia, Danmark, Frankrig, Tyskland, Hong Kong, Ungarn, Indien, Indonesien, Israel, Italien, Japan, Malaysia, Mexico, New Zealand, Peru, Filippinerne, Polen, Rusland, Saudi Arabien, Singapore, Sydafrika, Sydkorea, Spanien, Sverige, Tyrkiet, Storbritannien og USA. Følgende lande bruge enten online eller ansigt-til-ansigt metoder: Montenegro, Holland, Norge og Serbien.
  • Omkring 1000 personer mellem 16 – 64 år eller 18 – 64 år blev interviewet i Australien, Brasilien, Canada, Kina, Frankrig, Hong Kong, Indonesien, Italien, Japan, Montenegro, Norge, Rusland, Serbien, Spanien, Storbritannien og USA. Omkring 2000 personer mellem 16 – 64 år blev interviewet i Tyskland. Omkring 900 personer mellem 16 – 64 år blev interviewet i Holland. Omkring 500 personer mellem 16 – 64 år blev interviewet i Argentina, Belgien, Chile, Colombia, Danmark, Ungarn, Indien, Israel, Malaysia, Mexico, New Zealand, Peru, Filippinerne, Polen, Saudi Arabien, Singapore, Sydafrika, Sydkorea, Sverige og Tyrkiet.
  • De reelle tal for hvert spørgsmål er fundet via forskellige verificerede kilder. En komplet liste med kilder og links til de reelle data kan findes her: http://perils.ipsos.com/
  • Hvor resultaterne ikke går op i 100, kan dette skyldes computerens op- eller nedrunding, flere svar, udelukkelse af ’ved ikke’ svarmuligheden eller at intet svar er afgivet.
  • Data vejes for at matche befolkningens profil. 

Virtual Reality: Hype eller Fremtiden?

Virtual Reality (VR) har eksisteret i mere end et årti, men har endnu ikke opnået et bredt folkeligt gennembrud. I denne nye udgave af Ipsos Views udforsker Richard Garnham, med særligt fokus på markedsanalyser, hvordan fremtiden ser ud for VR.

Hos Ipsos arbejder vi på at forstå, hvordan vi med Virtual Reality kan gøre analyser bedre, hurtigere og endnu mere engagerende for deltagere og kunder. Målet er at komme tættere på forbrugernes virkelige adfærd og følelser samt at opnå helt nye former for indsigt. 

Rejsen er kun lige begyndt, men vi ved fra indledende undersøgelser, at banebrydende muligheder venter i horisonten. Fra undersøgelser inden for Healthcare (VR-operationer) til tests af prototyper i bilindustrien og ledende FMCG-brands, der anvender VR til at forstå underbevidst forbrugeradfærd. Mulighederne er mange, og som teknologien udvikler sig, vil analyserne også blive mere og mere omkostningseffektive.

Læs mere i Virtual Reality: Hype or the future?

Tag endelig fat i os, hvis du er interesseret i at høre mere om, hvad Virtual Reality kan gøre for dit næste analyseprojekt.

Er dit brand fremtidssikret?

I dag oplever vi disruption som aldrig før. Disruption, der ryster op i traditionelle kategorier, forandrer forretningsmodeller og kan have en fundamental påvirkning på den måde, forbrugerne opfatter dit brand.

I denne artikel får du inspiration til, hvordan disruption kan vendes fra trussel til mulighed. Vi diskuterer 4 trin til at fremtidssikre dit brand og skabe vækst i en verden af forandring. De fire trin er:

  1. Antag ikke, at du kender din kategori: Start med at redefinere den kategori, du konkurrerer i.

  2. Find ud af, hvad forbrugerne i din (nye) kategori i virkeligheden har brug for.

  3. Skab et brand, der virkelig skiller sig ud fra mængden.

  4. Sørg for, at du hurtigt kan tilpasse dit brand til forandringer.

Læs mere om de 4 trin i Future-proof your brand.

Gazelle 2017

Gazelle-2017_rgb_hvid-baggrund-format.jpg

Vi er stolte af at kunne fortælle, at Ipsos Danmark netop er blevet kåret som Gazelle 2017 af Børsen. En gazelle vokser kontinuerligt og fordobler som minimum sin omsætning eller sit bruttoresultat i løbet af fire regnskabsår. Kåringen vidner om vores positive fremgang og udvikling over de seneste år. Det er 5. år i træk, vi oplever vækst.

Væksten skyldes selvfølgelig vores kunder, som er nogle af Danmarks største og mest ambitiøse virksomheder. Men vi er overbeviste om, at den også i stor grad skyldes, at vi hver eneste dag er drevet af NYSGERRIGHED. Nysgerrighed efter at forstå kundernes udfordringer, deres forbrugere og markedssituation. Og nysgerrighed efter at komme endnu tættere på sandheden igennem alternative metoder, ny teknologi og dyb forædling af indsigterne.

Tak til vores kunder og dygtige team for de gode resultater. Vi knokler på for at kunne fortsætte i samme spor.

Du er naturligvis altid velkommen til at komme ind forbi vores kontor i Store Kongensgade for at mødes os og vores 35 medarbejdere. Hvis du er nysgerrig.

Ipsos opruster igen og byder velkommen til 5 stærke profiler

 Fra venstre mod højre: Anne-Cathrine Jeberg, Jesper Olsen, Mette Vernegren, Elin Tabitha Hansen og Luisa Chachamovitz

Fra venstre mod højre: Anne-Cathrine Jeberg, Jesper Olsen, Mette Vernegren, Elin Tabitha Hansen og Luisa Chachamovitz

Hos Ipsos vil vi være markedets stærkeste analysepartner. Vi er derfor meget glade for at kunne byde velkommen til 5 nye, stærke profiler.

”Væksten fortsætter i 2017, og vi er næsten tredoblet i størrelse siden 2009. Derfor ruster vi os til fremtiden, som vil stille endnu større krav til vores evne til at identificere og formidle stærke indsigter. Vores kunder kan forvente, at vi tager øget ansvar for, at analyserne kommer ”i spil” hos dem. Og at vi i stigende grad vil kombinere forskellige datakilder for at komme til bunds i en given problemstilling. Med de fem nye medarbejdere er vi nu 35 fastansatte på kontoret i Store Kongensgade”, udtaler Klaus Friis Mikkelsen, landechef i Ipsos Danmark. 

Glæd jer til at møde vores nye medarbejdere. De bidrager med væsentlige kompetencer, der styrker tilbuddet til vores kunder.

Topposter hos Pandora og Georg Jensen

Jesper Olsen, ny Senior Director. Jesper er tidligere VP, Consumer Insights hos Pandora og har massiv erfaring med konvertering af forbrugerindsigter til beslutningsgrundlag og strategiske anbefalinger. Han styrker Ipsos´ fokus på dybdegående indsigter, strategisk rådgivning og aktivering af analyseresultater hos vores kunder.

Anne-Cathrine Jeberg, ny Senior Consultant. Anne-Cathrine har en baggrund som blandt andet Product & Brand Manager hos Stelton, Global Marketing Manager hos Georg Jensen samt som Insights Manager for Max Factor hos Procter & Gamble. Hun er en værdifuld tilføjelse til teamet med erfaring og dybdegående viden inden for marketing, branding og innovation.  

Nøgleprofiler fra analysebranchen

Mette Vernegren, ny Team Research Manager. Mette har mere end 15 års erfaring hos analyseinstitutter og mediebureauer. Hun kommer direkte fra en stilling som Research Manager hos IUM og har tidligere arbejdet hos Carat som Head of Quantitative Research. Mette styrker vores arbejde med blandt andet planlægning og udvikling af analysedesigns og rapportering.

Elin Tabitha Hansen, ny Senior Research Executive. Elin har 12 års erfaring fra analysebranchen og kommer direkte fra en stilling som Senior Consultant hos Wilke. Hun træder ind som både erfaren projektleder og en meget dygtig analytiker.

Luisa Chachamovitz, ny Data Science Consultant. Luisa har tidligere arbejdet som Consumer Insights Manager hos Coloplast, men er på nuværende tidspunkt i gang med et studie i Machine Learning, Social Data & Visualization and Big data. Hendes opgave hos Ipsos bliver at dykke dybt ned i store datasæt for at lede efter værdifulde nye indsigter.