Medier

Gør kampen om opmærksomheden profitabel

Salget af printmedier er faldende, særligt Google og facebook tiltrækker onlineannoncørerne og spillereglerne bliver ændret radikalt takket være internettet og de sociale medier. Vi hjælper medieudbyderne med at forstå medieforbrugerne anno 2017 og udvikle de nye forretningsmodeller. Det handler blandt andet om følgende udfordringer:


Ingredienserne i fremtidens forretningsmodeller
Den store udfordring er at knække koden til at tjene penge på indhold. Selvom nye tal viser en svag stigning i danskernes villighed til at betale for avisernes onlinenyheder, halter vi stadig bagefter i nordisk sammenhæng. Vi hjælper med strategiske analyser, der kommer bagom mediebranchen og forbrugerne. Udbyttet er viden om, hvordan I gør jer relevante og uundværlige for den moderne medieforbruger.


Hvordan fremtidens målgrupper og segmenter ser ud
Grænserne mellem traditionelle kategorier som læsere og seere, online og offline samt gratis og betalt er i opbrud. Medieforbruget er omskifteligt og kontekstafhængigt. Præferencer i forhold til indhold og medie afhænger af tid og sted. Målrettet og kontekstfølsom segmentering er af de vigtige værktøjer, hvis I vil tage en mere aktiv rolle i mødet med forbrugernes ændrede adfærd, behov og forskellige livsstile.


Online!
Den moderne medieforbruger er online og forbundet på alle tidspunkter af døgnet. Tempoet er sat op og tålmodigheden ned – og der bliver shoppet rundt mellem forskellige udbydere. I kan med stor fordel tage en aktiv rolle i den digitale transformation. Vi tilbyder blandt andet etnografiske studier, der giver en dybdegående forståelse for brugen af et bestemt medie. Og har digitale værktøjer, så du kan følge brugen af mediet i en bestemt kontekst.


Med Ipsos som analysepartner får du skræddersyede løsninger, der hjælper med at komme tættere på dine kunder og foran markedet. Vores formidling er også en spidskompetence, så resultaterne kommer på arbejde i hele organisationen og ikke ender i en skuffe.

 

Brancheindsigt

Markedsanalyse er mere end de nyeste metoder og analyseværktøjer. Ipsos har mere end 40 års erfaring med rådgivning og analysearbejde – og solid erfaring med din branche. I Danmark, på nordisk plan og internationalt. Læs også mere om vores analysekompetencer under specialer.


Kontakt os

Du er meget velkommen til at kontakte Asger for at høre mere.

Asger Mortensen
Head of Understanding Unlimited
Tlf.: +45 3319 3949
E-mail: Asger.Mortensen@ipsos.com

Relevante cases

Aller Media