McDonald’s: Indsigt i den danske morgenkultur  
Metode: Consumer Journey

femina_web.jpg

"Det har været en stor oplevelse at komme så tæt på forbrugeren i real life. Det gjorde vores udbytte langt mere konkret end i fx den klassiske fokusgruppe."

- Lars Pedersen, Consumer & Business Insights Manager, McDonald’s Danmark

Udfordringen

I udlandet har morgenmad længe været et velkendt koncept hos McDonald’s. Selvom mange også hurtigt opdagede, da McMuffin’s morgenmadsfamilie kom til Danmark, var der brug for justeringer for at ramme den danske morgenkultur.


Analysen

For at løse udfordringen valgte vi at gennemføre en Consumer Journey analyse, hvor McDonald’s kunder blev observeret, mens de købte morgenmad i restauranten. Besøget blev afsluttet med en vurdering og et interview. Dette gav McDonald’s mulighed for at følge kunderne hele vejen rundt i morgenmadsoplevelsen.

Udbyttet

Undersøgelsen resulterede i meget konkrete anbefalinger til McDonald’s, herunder forslag til lys, musik og andre præferencer i morgenmadssituationen.

"Det har været en stor oplevelse at komme så tæt på forbrugeren i real life. Det gjorde vores udbytte langt mere konkret end i fx den klassiske fokusgruppe." - Lars Pedersen, Consumer & Business Insights Manager, McDonald’s Danmark


Vil du høre mere?

Kontakt:

Klaus Friis Mikkelsen
Country Manager
Tlf.: +45 3319 3999
E-mail: klaus.mikkelsen@ipsos.com