Kvalitative analyser


Forstå rigtige mennesker i det virkelige liv

Den kvalitative enhed i Ipsos kalder vi Ipsos UU, hvilket står for Ipsos Understanding Unlimited. Med 1000 kvalitative eksperter fordelt i over 80 lande er Ipsos UU verdens førende kvalitative fællesskab. Hos Ipsos UU stræber vi altid efter at bringe det levede liv til live, og vi elsker at dykke ned i konteksten for at udforske rigtige mennesker i det hverdagsliv, hvor de lever, forbruger og arbejder.

Vi tilbyder løsninger inden for blandt andet: etnografi, social intelligence, online communities, content curation, aktiveringsworkshops samt appbaserede løsninger.


Kontakt os

Du er meget velkommen til at kontakte Asger for at høre, hvordan vi kan hjælpe dig.

Asger Mortensen
Head of Understanding Unlimited
Tlf.: +45 3319 3949
E-mail: Asger.Mortensen@ipsos.com

Relevante Cases

Aller Media
Hummel


Etnografi

Etnografi er en kvalitativ forskningsteknik baseret på observation. Det betyder, at vi tilbringer længere perioder af tid sammen med folk og fordyber os i deres liv for at forstå, hvad de siger, hvad de gør, og hvorfor de gør det.

Vi kan hjælpe dig med:

  • Hvordan du lærer dine kunder bedre at kende

  • Hvad det er, der betyder noget for dem

  • Hvad der påvirker deres adfærd

  • Hvordan de lever

  • Hvordan de bruger dit og konkurrenternes produkter

Vores løsninger

Vores etnografiske arbejde udføres af en gruppe erfarne konsulenter med baggrund inden for blandt andet antropologi, sociologi og kommunikation, som alle arbejder med dybdegående indsigter om mennesker og deres levede liv.

Vi indfanger aktiviteter og interaktioner, mens de sker – i hjemmet, i butikken, på kontorer, på gaden og under transport – med et stærkt fokus på det miljø, der omgiver forbrugerne. Vores teams trækker på viden fra blandt andet kultur- og adfærdsvidenskab for at forstå, hvad der driver en bestemt opførsel, og udvikler strategiske tiltag, der kan skubbe forbrugerne i den ønskede retning.  


Social intelligence

Social Intelligence (også kaldet Social Listening) er et udtryk, der bruges til at beskrive analysen af data fra sociale medier. Social Intelligence skaber indsigter, der bygger på forbrugernes adfærd og måder at udtrykke sig på online. Det giver unik inspiration og en helt aktuel temperaturmåling fra markedets stemmer.    

Vi kan hjælpe dig med:

  • At udforske og identificere nye trends og uudnyttede områder i dit marked

  • At måle den indflydelse jeres kommunikation har på tværs af de vigtigste sociale kanaler

  • At monitorere hvordan dit brand klarer sig på markedet

Vores løsninger

Vi hjælper dig med at få adgang til dine forbrugere, kunder, influenter og fortalere. Vi hjælper dig med at forstå, hvad de siger, føler og laver hver dag – og vi forbinder indsigterne med handlingsklare anbefalinger. 

Vi oversætter de milliarder af udtalelser fra forbrugere, der genereres på de sociale medier hver dag, og leverer indsigter, som din virksomhed rent faktisk kan bruge.


Online communities

Online Communities gør det muligt at skabe samarbejdende miljøer, hvor brands kan interagere med forbrugerne i realtid. Online Communities kan hjælpe dig med at skabe indsigt og drive innovation ved at give dig adgang til målgrupper, der er ivrige efter at komme med input til netop dit brand eller dit forretningsområde.

Vi kan hjælpe dig med:

  • At få en dybere forståelse for dit marked og produkt

  • At forbedre innovationsarbejdet via co-creation og ideation

  • At få brugbar feedback på dine idéer og produkter

  • At opfange nye trends eller uopfyldte behov i markedet

Vores løsninger

Vores løsninger fokuserer på at skabe engagement samt et behageligt miljø, hvor medlemmerne fortæller og diskuterer oprigtigt og åbent.

Vores Online Communities er kompatible med både mobile og stationære enheder og drives på Ipsos’ egen platform, der trækker på det nyeste inden for online teknologi. Ved at udnytte en bred pallette af robuste kvalitative og kvantitative analyseværktøjer kan vores Online Communities tilpasses til lige netop dine behov – og der er mulighed at integrere flere forskellige datakilder og interessenter for at opnå en bredere forståelse, hvis ønsket.


Content curation

Hos Ipsos hjælper vi dig med at organisere store mængder af indhold og data. Dette gøres ved hjælp af vores digitale Insight Cloud, der samler, organiserer og forbinder al den information, som er relevant for et specifikt emne.

Vi kan hjælpe dig med:

  • At opbygge en læringskultur og forbinde eksperter

  • At dele intern viden og undgå gentagelse af projekter

  • At spare tid og ressourcer med en hurtig adgang til den vigtigste viden

Vores løsninger

Vores digitale platform, Insight Cloud, samler al viden, alle trends og alle observationer – interne som eksterne –og skaber et levende økosystem af indsigter.

Ipsos fungerer som en kurator, der transformerer dine kvalitative, kvantitative, sociale og sekundære analyser til overkommelige og brugbare historiebaserede indsigter. Indsigter på tværs af projekter forbindes og kontekstualiseres – og crowdsources med de vigtigste interessenter.


Aktiveringsworkshops

Aktiveringsworkshops er interaktive sessioner, som Ipsos afholder og faciliterer sammen med jer. Formålet med en aktiveringsworkshop er at få gennemarbejdet og aktiveret ny viden internt i organisationen, så analysen ikke bare ender i skuffen.

Vi kan hjælpe dig med:

  • At generere indsigter til innovationsarbejdet

  • At accelerere de interne processer i din R&D afdeling

  • At bringer dine segmenter til live

  • At udvikle vigtige elementer af dit brand

Vores løsninger

Vores aktiveringsworkshops gennemføres i samarbejde med kundens teams og involverer optimalt set alle de vigtigste interessenter. 

Vores erfarne kvalitative eksperter trækker på den kollektive intelligens under workshoppen og arbejder med aktivering, integrering og idéudvikling via kreative aktiviteter.  


AppLife

AppLife er Ipsos’ egen app, der bruger mobile enheder til at gennemføre kvalitative undersøgelser.  

Vi kan hjælpe dig med:

  • At udnytte mobiltelefonen til at lave undersøgelser i realtid

  • At interagere med forbrugerne uanset hvor de befinder sig

  • At bruge forbrugernes egne mobile enheder til at indsamle data, der kombinerer tekst, følelser, lokation, billeder og video

Vores løsninger

Applife er designet til kvalitative undersøgelser og tillader brugen af tekst, billeder, video og GPS geolokalisering.

Under interviewet kan deltagerne interagere med hinanden og med moderatoren, og de involverede interessenter på kundesiden kan følge med i alle aktiviteter i app’en i realtid.

Privatlivspolitik

Applife privatlivspolitik for brugere

Vilkår og betingelser for brugere