TEXT: ….Begrebet ’bæredygtighed’ er kommet for at blive. Regeringer og befolkninger verden over har fået øjnene op for de mange kriser, der er skabt af overbefolkning og overforbrug – og brands bliver mindre og mindre bange for at engagere sig i sociale og politiske spørgsmål.

Virksomheder forventes at adressere problemerne, finde løsninger der skaber en reel forskel og kommunikere denne forskel både internt og eksterne til både stakeholdere og forbrugere…….TEXT

 
 
 

Dyk ned i vores klimamateriale

 
sylvie-tittel-743127-unsplash_v2.jpg

Rapport: 10 år med klima

I år er det 10 år siden, København var vært for COP15 klimatopmødet i Bella Center. Dengang gennemførte Ipsos en undersøgelse blandt danskerne om deres forhold til klimaændringer, og hvordan deres forbrug blev påvirket af den spirende klimabevidsthed. Men hvordan har danskernes syn på klima og klimaændringer udviklet sig? Det har Ipsos undersøgt ved at gentage undersøgelsen fra 2009 samt opdatere med de nyeste tendenser inden for bæredygtigt forbrug.

Få rapporten tilsendt ved at oplyse navn og e-mail herunder.

 
kelly-sikkema-580858-unsplash_v2.jpg

Quiz: Hvor meget ved du om klimaformandringer?

Vi taler om det: Klimaforandringerne. Men hvad ved du om klimaspørgsmålene og deres nuværende samt fremtidige betydning for både Danmark og resten af verden?

Bliv klogere på klimaområdet og test din viden i Ipsos' quiz om klimaforandringer.

 
waldemar-brandt-1106175-unsplash_v2.jpg

Klima er et afgørende tema for europæerne, når vi går til EP-valg 2019

Der er valg til Europa-Parlamentet den 26. maj 2019. En ny undersøgelse fra Ipsos og European Climate Foundation viser, at klimaet er blevet det helt centrale kriterium for vælgerne, når de skal sætte deres kryds. 

 
globe-1290378_1920.jpg

Earth Day 2019

For at markere Earth Day 2019 har Ipsos taget pulsen på befolkningens opfattelse af klimaforandringerne på tværs af 28 lande. Undersøgelsen viser, at mennesker over hele verden er mere bekymrede for klimaet i år end de var i 2018, især når det kommer til global opvarmning, luftforurening og håndtering af de store mængder affald, vi genererer.

 
jonathan-chng-1057613-unsplash.jpg

The Third Moment of Truth
- Why sustainable packaging became a corporate necessity

Den bæredygtige emballage er ét af de mest omdiskuterede emner i dag. I vores nye rapport The Third Moment of Truth kan du læse om, hvordan din emballage kan anvendes til at skabe meningsfuld differentiering og give dig en strategisk fordel, når det kommer til forbrugernes øgede fokus på miljø og bæredygtigt forbrug.