ALLER MEDIA: PÅ OPDAGELSE I KLÆDESKABE OG KØLESKABE  
METODE: MÅLGRUPPEANALYSE OG SEGMENTERINGSVÆRKTØJEr

"Vi sendte opgaven i udbud hos fire potentielle leverandører. Ipsos sprang simpelthen de rammer, som vi havde forestillet os for analysen. Og fik det argumenteret hjem, så vi ikke var i tvivl. Det er vigtigt for os at blive udfordret uden at føle os oversolgt på."

- Marianne Ravn, Analysekonsulent, Aller Media

Udfordringen

FEMINA er Danmarks ældste ugeblad og et stort annoncemedie hos Aller Media. Kampen om forbrugernes tid er intensiveret, og derfor stiger behovet hele tiden for at forstå læserne i dybden. Aller kom til os med ønsket om at komme helt tæt på og hele vejen rundt om FEMINAs målgruppe – og forstå brugen af FEMINA i en større kontekst. 


Analysen

For at bringe Aller tættere på forbrugerne og deres verden gennemførte vi et målgruppestudie, hvor vi var hjemme hos FEMINAs kernelæsere og helt inde i deres klædeskabe og køleskabe. Hjemmeinterviews og videoportrætter gjorde det muligt at komme helt tæt på læsekonteksten, motivationer, værdier og forbrugsadfærd samt at formidle behov, overvejelser og gode råd ufiltreret fra læserne selv.

Udbyttet

Undersøgelsen gav Aller direkte adgang til målgruppen og konkrete forslag til, hvordan FEMINA bedre kunne komme læsernes hverdagsbehov i møde og skabe fællesskab omkring brandet.

”Vi har tidligere arbejdet med personaer. De var nyttige, men blev også lidt kolde, flade og statiske. Her er videoportrætterne helt utroligt inspirerende, fordi de er konkrete og tilfører mange flere detaljer, følelser og konkretiseringer. De idékataloger, vi udvikler på baggrund af denne analyse, er meget bedre end fra den traditionelt formidlede analyse.“ - Marianne Ravn, Analysekonsulent, Aller Media


Vil du høre mere?

Kontakt:

Asger Mortensen
Head of understanding unlimited
Tlf.: +45 3319 3949
E-mail: Asger.Mortensen@ipsos.com