[Webinar] Move Over Millennials: Meet the Next Generation
Sep
27
7:30 PM19:30

[Webinar] Move Over Millennials: Meet the Next Generation

Millennials er old news. Den næste generation er ankommet, og disse socialt og politisk bevidste borgere født efter 1996 er ved at forandre alt.

Marketingfolk ved, at denne generation er vigtig, men de har svært ved at definere dem. De kan ikke engang blive enige om et navn, uanset om det er Gen Z, iGen eller post-Millennials. På dette gratis webinar kan du møde en række Ipsos-eksperter, som vil dele de nyeste adfærdsmæssige indsigter og belyse, hvad brands skal forberede sig på i dag.

Du kan også møde vores panel af Gen Z’ere, som vil sidde klar til at svare på dine spørgsmål.

Registrering

Der er begrænsede pladser til dette event, så reserver din plads allerede i dag.

Registrering foregår via linket her.

Talere:

  • Janet Oak, Ipsos Connect, US
  • Kristy Click, Ipsos Marketing, US
  • Andrea Greaves, Ipsos UU, US
View Event →

Optimér produkt og pris med conjoint
Sep
20
9:00 AM09:00

Optimér produkt og pris med conjoint

Den 20. september afholder Ipsos efterårets første morgenbriefing. Temaet er Conjoint – en analyseteknik, der afslører, hvor attraktive forskellige egenskaber ved dit produkt er, og hjælper dig med at sammensætte det bedste produkt på markedet.

I en verden hvor forbrugerne ofte ikke selv er i stand til at fortælle, hvad der er styrende for deres til- og fravalg af produkter og services, er conjoint den ideelle løsning. Med en conjoint-analyse arbejdes der med konkrete og realistiske valgøvelser, der efterligner den reelle købssituation, og tvinger dine kunder til at træffe valg, der afslører deres præferencer og priselasticiteter. Analysen gør det derfor muligt at arbejde med optimering af både produkt og prisstrategi.

Hos Ipsos har vi et af Danmarks stærkeste conjoint-teams. Torsdag den 20. september kan du møde Lise Kristiansen og Søren Bertram Andreasen, der blandt andet vil fortælle dig om:

  • Hvad du kan bruge conjoint til
  • De nyeste muligheder for at bruge conjoint til prissætning
  • Et par konkrete cases på hvordan andre kunder har brugt conjoint til at træffe bedre beslutninger

Det praktiske

Morgenbriefingen afholdes fra kl. 9 - 10 på vores kontor i Store Kongensgade 1, 1. sal. Vi serverer morgenbrød og kaffe fra kl. 8.30, så kom gerne lidt før. Der er selvfølgelig gratis adgang. Vær opmærksom på, at morgenbriefingen foregår på engelsk.

Tilmelding

Du tilmelder dig arrangementet ved at sende dit navn og telefonnummer til nicoline.djernaes@ipsos.com

View Event →
[WEBINAR] The Future of Video
Jun
19
11:00 AM11:00

[WEBINAR] The Future of Video

Dette webinar i to dele undersøger den måde, video vokser og udvikler sig i forbindelse med markedsundersøgelser og indsigter.

Virginia Weil, direktør for innovation og produkttests, vil præsentere i samarbejde med vores videoanalysepartner Big Sofa.

Indhold:

Session 1

 Talere:

  • Carl Wong, Living Lens, UK: Everyone’s a film maker, make sure you catch the show

  • Nadia Morozova, estinsightsphere.com, UK: Video as a powerful tool to communicate innovative research methodologies to your business partners

  • Alex Holmes & Jessica Fennel, North Star Research Partners, UK: Harnessing the Power Of TV 

Session 2

Talere:

  • Dave Carruthers, Voxpopme, USA

  • Jilke Ramon, InSites Consulting, USA: Video, the key to insight activation

  • Virginia Weil, Ipsos, USA, & Michele Salomon, Big Sofa Tech, USA

  • Amit Dhand, Nailbiter, USA: How to Transform Video into Quantitative, Scalable, Predictive Metrics

Læs mere og tilmeld dig her.  

View Event →
[WEBINAR] Transforming the Retail Experience
Jun
13
7:30 PM19:30

[WEBINAR] Transforming the Retail Experience

På dette gratis webinar vil vi sammen med Gensler, et af verdens førende arkitektur- og designfirmaer, præsentere vores perspektiver på fremtiden for detailhandlen på det amerikanske marked.

Som led i dette webinar vil Gensler dele resultaterne fra et nyt studie, der bekræfter, at designet har en kvantificerbar indflydelse på oplevelsen. Undersøgelsen identificerer de vigtigste drivkræfter bag en god oplevelse og skaber en holistisk ramme, der kan anvendes til at forstå oplevelser på tværs af detailhandel, offentlige rum og arbejdspladser.

Derudover vil Ipsos dele resultaterne fra en nylig undersøgelse af forbrugeroplevelser samt en række vigtige trends, der er med til at forme fremtiden for detailhandlen.

Vi vil diskutere forbrugernes behov, forventninger og intentioner samt den rolle design spiller for at imødekomme disse behov. Vi forsøger endvidere at besvare spørgsmålene: Hvordan reagerer de fysiske butikker på deres online modstykker? Hvordan skal detailhandlerne udnytte de nyeste trends og teknologier til at levere shoppingoplevelser, der går ud over det sædvanlige?

Dette webinar er relevant for marketingfolk på tværs af alle sektorer, som er interesserede i at udforske vigtige drivkræfter og trends inden for shopping samt ønsker at engagere forbrugerne på tværs af kanaler.  

Tilmeld dig her.   

Talere:

  • Don Abraham, Ipsos Strategy 3, US

  • Danielle Edwards, Ipsos SMX, US

Det praktiske

Dato: 13. juni 2018
Tidspunkt: kl. 19:30
Varighed: 45 minutter

View Event →
[WEBINAR] Seeing Through New Eyes
May
16
7:30 PM19:30

[WEBINAR] Seeing Through New Eyes

Når det kommer til at forstå mennesker i dag, formår man med de fleste diskussioner og samtaler ikke at afdække den virkelige sandhed. Da vi satte os for at afsløre virkeligheden hos familier i den amerikanske middelklasse, besluttede vi os derfor for at grave dybere. Vi sendte eksperter fra Ipsos’ etnografiske center ud til familierne for at fordybe sig i deres hverdag og anvendte Behavioural Science til at analysere vores fund.   

På dette gratis webinar kan du møde Liza Walworht, leder af vores Ethnography Center of Excellence, og Jesse Itzkowitz, Behavioural Scientist for Ipsos Marketing. De vil fortælle om, hvorfor kunder inden for en bred række af områder – lige fra finansielle services til sundhedsvæsenet – vælger at udnytte en kombination af etnografi og Behavioural Science til at belyse nye veje til vækst i vores komplekse verden.

Det praktiske:

Dato: 16. maj 2018
Tid: kl. 19:30
Varighed: 30 minutter

Vær opmærksom på, at webinaret foregår på engelsk.

Tilmeld dig her.  

Talere:

  • Jesse Itzkowitz, Behavioural Scientist, Ipsos Marketing, US

  • Liza Walworth, Ipsos UU, US

View Event →
[WEBINAR] Taking The Mystery Out of Mobile Payments
May
1
7:30 PM19:30

[WEBINAR] Taking The Mystery Out of Mobile Payments

Millioner af dollars går tabt hver dag på grund af forvirring omkring mobile betalinger. Der findes enorme muligheder for at blive førende inden for dette område, men udbyderne er nødt til at tage det næste skridt for at øge adoptionen blandt befolkningen.

På dette gratis webinar, der afholdes af vores kolleger i USA, deler vi resultaterne fra et Ipsos-studie, der bekræfter en massiv forvirring blandt forbrugerne, når det kommer til de forskellige brands og teknologien bag. Denne forvirring skaber barrierer for brug og adoption af mobilbetalinger i købssituationer.   

Vi har inviteret en særlig gæst, der også vil dele sine oplevelser fra kundesiden samt en række tips til at opnå succes.

Det praktiske:

Dato: 1. maj 2018
Tid: Kl. 19:30
Varighed: 45 minutter

Vær opmærksom på, at webinaret foregår på engelsk.

Tilmeld dig her.

Talere:

  • Jeff Repace, Ipsos Loyalty, US
  • Reena Roy, Ipsos Loyalty, US

View Event →
Mar
8
8:00 AM08:00

Consumer Centricity in Action

We invite you to an inspiring, interactive and impactful day where you can meet 10 of Ipsos’ international experts within marketing research and consumer trends. On March 8th, we set the consumer at centre stage and open the doors to a full day dedicated to curiosity, insights and activation.

Our mission is to challenge the experts to challenge the way you think about marketing research and your consumers. The programme will put Consumer Centricity in Action and consists of three overall themes. You have the choice to attend one, two or all three.
We look forward to seeing you. 

The event is free of charge. 

Programme 

9.00 – 11.30

From Research to Insights to Action

 11.30 – 14.30

Digital – More than digits

 14.45 – 16.45

Innovating Innovation

Read more about the event and sign up here.

View Event →
Nov
23
9:00 AM09:00

Virtual Reality i markedsanalysen

Kom til morgenkaffe hos Ipsos den 23. november, og få inspiration til, hvordan Virtual Reality kan hjælpe dig med at få mere ud af dine markedsanalyser.

Hos Ipsos tror vi på, at Virtual Reality har et stort potentiale i markedsanalysen. For at blive klogere på anvendelsesmulighederne har vi gennemført et pilotprojekt med DR og VRDK om Virtual Reality som analysemetode.

Formålet med samarbejdet er dels at få erfaring med brugen af Virtual Reality i feltarbejdet, bl.a. med gennemførelsen af VR-fokusgrupper, og dels at forstå hvordan Virtual Reality kan bruges som formidlingsværktøj.

Til årets sidste morgenbriefing vil vi sammen med Lene Heiselberg fra DR og Tobias Thygesen fra VRDK vise og fortælle om de erfaringer, vi har gjort os, og diskutere de muligheder som Virtual Reality åbner op for.

Der vil være rig mulighed for at sparre og vidensdele med de øvrige deltagere undervejs.

Vi glæder os til at se jer!

Det praktiske
Morgenbriefingen afholdes fra kl. 9 - 10 på vores kontor i Store Kongensgade 1, 1. sal. Vi serverer morgenbrød og kaffe fra kl. 8.30, så kom gerne lidt før. Der er selvfølgelig gratis adgang. Vær opmærksom på, at denne morgenbriefing foregår på dansk.

Tilmelding
Send en e-mail til Nicoline med navn, arbejdsplads, mobilnummer og hvor mange I kommer. Eller send en sms med teksten ”Ipsos briefing” og dine oplysninger til 1276.

Virtual reality girl.jpg
View Event →
Nov
2
9:00 AM09:00

Global Consumer Trends: Få et unikt snapshot af verden

Start din morgen med en god kop kaffe og de nyeste forbrugertrends.

Hos Ipsos arbejder vi løbende på at identificere og forstå de vigtigste globale forbrugertrends. Vi tager pulsen på verden og giver dig indsigt i de trends, der påvirker adfærd og holdninger i dag.  

Den 2. november kan vi med stolthed præsentere den seneste opdatering af vores Censydiam Consumer Trends. Sammen med Cristina Craciun, Research Director & Global Curation Lead fra vores Censydiam Institute i Belgien, vil vi fortælle om de nyeste og vigtigste forbrugertrends for 2018 og frem. På en skarp morgentime vil vi diskutere, hvordan de seneste års forbrugertrends har udviklet sig samt dykke ned i de motivationer, der ligger til grund for de enkelte trends. For at gøre præsentationen mere konkret vil der blive anvendt lokale eksempler på brands og produkter.

Så kom til en spændende og lærerig morgenbriefing, og få et unikt øjebliksbillede af verden i dag.

Der vil være rig mulighed for at sparre og vidensdele med andre deltagere undervejs.

Vi glæder os til at se dig.

Det praktiske
Morgenbriefingen afholdes fra kl. 9 - 10 på vores kontor i Store Kongensgade 1, 1. sal. Vi serverer morgenbrød og kaffe fra kl. 8.30, så kom gerne lidt før. Der er selvfølgelig gratis adgang. Vær opmærksom på, at morgenbriefingen foregår på engelsk.

Tilmelding
Send en e-mail til Nicoline med navn, arbejdsplads, mobilnummer og hvor mange I kommer. Eller send en sms med teksten ”Ipsos briefing” og dine oplysninger til 1276.

globe-1290378_1920-02.jpg
View Event →