Durables

Det handler om at forstå hvorfor forbrugerne vil have dit produkt

Viden om dine kunder er alfa og omega. Hvem er de, hvilke forskelle er der mellem dem, hvem bruger flest penge på dit produkt, og vigtigst af alt: hvorfor køber de det? Vi hjælper med den nødvendige viden, så du kan spille en aktiv rolle i forbrugernes liv og møde deres ændrede vaner og stigende forventninger. Her er nogle af de udfordringer, vi kan hjælpe med:

  • At få kunderne til at vælge dit produkt. Også næste gang.
    Hvad er levetiden for dine produkter og hvilke valgkriterier ligger til grund for deres valg? Hvilke brands konkurrerer du med og er prisen rigtig? Vi hjælper dig med at finde de touchpoints, dine kunder anvender. Og måler, hvordan dit produkt klarer sig – og hvad der driver salget af det.
     
  • Sikre, at I møder forbrugernes øgede krav.
    Forbrugerne bliver mere og mere bevidste om, hvordan produktet bliver lavet og vil vide mere om, hvor det kommer fra. Ved du, hvad dine kunder sætter pris på ved dit brand? Er der ting, du kan gøre mere ud af – for eksempel CSR? Vi hjælpe dig med at få klarhed over, hvad der betyder noget for dit brand.
  • Finde mulighederne for at øge omsætningen i detailleddet
    Hvad der virker nemt for dig, er det ikke nødvendigvis for dine kunder. Ved du fx, hvordan de finder rundt i dine butikker – både de fysiske og online? En shopperanalyse kortlægger, hvordan dine kunder navigerer rundt i butikken, hvor de støder på forhindringer samt salgsudløsende områder – og ikke mindst hvorfor.   

Ipsos har mange års erfaring med varige forbrugsgoder. Vores innovative værktøjskasse hjælper med segmentering af markedet og skaber indsigt i din målgruppes ønsker, behov og motivationer. Uanset om dit marked er i Danmark, eller om I skal meget længere ud. 

 

Brancheindsigt

Markedsanalyse er mere end de nyeste metoder og analyseværktøjer. Ipsos har mere end 40 års erfaring med rådgivning og analysearbejde – og solid erfaring med din branche. I Danmark, på nordisk plan og internationalt. Læs også mere om vores analysekompetencer under specialer.

 

Kontakt os i dag for at høre mere. 

Anders Buur Hansen
Director, Brand Strategy & Business Growth
Tlf.: +45 3319 3933
E-mail: Anders.hansen@ipsos.com

 

Relevante cases

PANDORA Brand Tracking
PANDORA Segmentering
Telia