Brand Health Tracker
Case: Carlsberg Group 

Carlsberg Brand Health Tracking case image 1500 x 1761 px.png

“Brand Health Tracking repræsenterer en signifikant forbedring i tilgangen til målingen af vigtige forbrugerparametre. Brand Health Tracking hjælper med at forkorte vores responstid, inkluderer implicitte målinger af vores brands og giver os et unikt Brand Mental Network. Ved at anvende de nyeste, metodiske fremskridt kommer vi langt videre end den traditionelle analyse. Vi tror på, at det giver os konkurrencemæssige fordele og forkorter vores responstid.”

- Piotr Winiarski, Senior Director, Consumer & Shopper Insights, Carlsberg Group

Udfordringen

Carlsberg arbejder med en motivations- og kontekstbaseret segmenteringsmodel, der er udviklet i samarbejde med Ipsos, til at allokere sine brands i forskellige segmenter og optimere positioneringen af hvert brand. Et Brand Health Tracker system (BHT) skulle indføres for at styrke den globale brandopbygning samt monitorere forandringer og nyt potentiale på tværs af markeder.

BHT skal endvidere gøre det muligt for Carlsberg at accelerere indsamlingen af indsigter og analysere resultaterne på globalt plan.


Analysen

BHT er en løbende undersøgelse med analytiske ”dips” flere gange om året. Trackeren integrerer HOT & COLD metoder ved at kombinere intuitive/kontekstuelle teknikker med mere rationelle tilgange.  

Trackeren giver blandt andet indsigt i:

  • Standard Brand Tracker målinger = relevante vækstdrivere

  • Spontane brandovervejelser (unaided awareness) inden for hver enkel motivation og i forskellige kontekster = white space/potentiale for vækst

  • Brand Mental Networks (associative netværk) = markedsstyrke

  • Implicit Brand Perception = reel brandopfattelse

  • Explicit Brand Perception = forståelse af brandets ejerskab

Udbyttet

Med BHT har Ipsos skabt en struktur til leverance af data, der kan gå fra simpel til meget kompleks og gør målrettede indsigter mere tilgængelige på tværs af organisationen.

”Med BHT fuldt ud integreret vil vi have en struktur til leverance af data, der går fra simpel til meget kompleks. Og efterhånden som vi akkumulerer data globalt, vil vi have mulighed for at generere nye strategiske indsigter, der vil give os konkurrencemæssige fordele.”

- Piotr Winiarski, Senior Director, Consumer & Shopper Insights, Carlsberg Group


Vil du høre mere?

Kontakt:

Susan Kuo
Head of Brand Health Tracking
Telefon: +45 33 19 39 02
E-mail: Susan.Kuo@ipsos.com