Astra Zeneca: Mødet mellem læge og patient  
Metode: Moment of truth

Astra_shutterstock_188932772.jpg

"Vores helt store udfordring er, at det er svært at trænge ind i den fortrolige relation mellem lægen og patienten. Moment of Truth er en metode, som sænker filteret/barrieren. Vi får et førstehåndsbillede af virkeligheden. Det har stor værdi for os."

- Anders Nielsen, tidligere marketingchef, Astra Zeneca

Udfordringen

Astra Zeneca står stærkt inden for behandling af astma på de nordiske markeder med præparatet Symbicort og den tilhørende inhalator Turbuhaler. Astra Zeneca har imidlertid behov for at komme endnu tættere på målgruppen og få indblik i mødet mellem læge og patient.


Analysen

Siden 2009 har vi med vores Moment of Truth metode givet Astra Zeneca unik indsigt i, hvordan Symbicort og Turbuhaler i virkeligheden bliver præsenteret og oplevet i lægekonsultationen. Metoden består af videooptagede konsultationer og giver blandt andet forståelse for brandstyrke og opfattelse af præparatet.  

Udbyttet

Resultaterne fra undersøgelsen bliver anvendt til at udvikle Astra Zenecas markedsstrategi og forbedre patienternes compliance.

"Vores helt store udfordring er, at det er svært at trænge ind i den fortrolige relation mellem lægen og patienten. Moment of Truth er en metode, som sænker filtret/barrieren. Vi får et førstehåndsbillede af virkeligheden. Det har stor værdi for os.” - Anders Nielsen, tidligere marketingchef, Astra Zeneca


Vil du høre mere?

Kontakt:

Asger Mortensen
Head of understanding unlimited
Tlf.: +45 3319 3949
E-mail: Asger.Mortensen@ipsos.com